IMPORTANT !

A partir del 22 de setembre ens reunim els dilluns de 17:30 a 19:00 al Centre Cívic de Pardinyes.

Igualment, els nostres telèfons continuen estant disponibles per a qualsevol consulta o dubte que tinguis, i si es necessari, podem quedar amb vosaltres i veure'ns.

10 de març 2016

LACTÀNCIA EN TÀNDEM


Una de les nostres assessores ha volgut compartir amb nosaltres el seu relat de lactància, explicant-nos la seva experiència personal amb la lactància en tàndem, tot ajudant a trencar falsos mites i tabús relacionats amb aquest tipus de lactància materna.

Moltes gràcies per la teva valuosa aportació!



Avui he girat la vista enrere i he recordat la nostra lactància, podria explicar moltes coses, aviat seran 5 anys donant la popa, però crec que n’hi ha una de molt important i que no és molt visible en la nostra cultura.

Us parlo de la lactància en tàndem, plena de mites i tabús.

La lactància en tàndem es dóna quan la mare que està alletant, es torna a quedar embarassada, decideix continuar alletant durant l’embaràs i després del naixement continuar donant el pit al fill gran junt amb el recent nascut.

Quan em vaig tornar a quedar embarassada vaig decidir que no li trauria el pit a la meva filla gran, ella tenia 23 mesos i estava enganxadissima! Li encantava i com a mi no em molestava doncs vam continuar.

Pel camí et vas trobant professionals sanitaris ,  gent del teu entorn, familiars,  amistats, companys...que no entenen la teva decisió, alguns la respecten, altres no, comentaris tots el que vulguis i mes...

Molts creuen que pot perjudicar al nadó, a l’embaràs, a la mare....

Per sort jo ho tenia molt clar i això no em va afectar.

Un cop va néixer la petita vam iniciar la lactància en tàndem, la gran volia popar el mateix o si podia més que la petita, em vaig sentir una mica desbordada i vaig tenir alguns sentiments contradictoris, per sort assistia a un grup de suport a la lactància on em van ajudar molt.

El poder explicar i compartir el que jo sentia amb altres mares que estaven passant el mateix que jo, em va servir a normalitzar els meus sentiments i em va donar força per seguir.

Poc a poc tot es va anar encarrilant i vam gaudir de moments màgics e inoblidables.

Com la lactància en tàndem no es massa visible en la nostra societat també volia aportar unes imatges que avui m’omplen d’alegria i de bons records.


Per acabar dir a les mares que prenen aquesta decisió  que no estan soles, que busquin altres mares que han alletat en tàndem per sentir-se recolzades i normals, i que als grups de lactància poden trobar un gran acompanyament.

La lactància en tàndem no perjudica ni a la mare, ni al nadó, ajuda al vincle entre germans i els aporta els beneficis de la lactància a tots dos.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada